dilluns, 25 de febrer del 2013

Xipi Xipi, Xap!! A l'aigua!!

L'Arnau, com tots els nens, estava calentet i apretadet dins la panxa. El segon dia de vida a l'hospital, ens van dir que tocava bany. Vam agafar les cosetes que necessitàvem i vam anar a que ens ensenyessin com es feia. He de dir que em vaig escandalitzar. No em va agradar gens ni mica.

Van agafar el nen per la panxa amb una sola mà i a sota l'aixeta... com aquell que renta un plat després de dinar  Com va plorar pobret meu! 
Quan ho vam haver de fer nosaltres jo no em vaig atrevir... amb la mà tan petita que tinc per aguantar-lo així, la veritat, em feia por que em rellisqués. Ho va fer l'Alex. 

Quan vam arribar a casa, cada dia l'hora del bany, era un drama. L'Arnau no parava de plorar a la banyera. I crec que va ser per culpa del primer contacte que va tenir amb l'aigua. 
Tinc molt clar que el pròxim fill que tingui no vull que el banyi ningú a sota de l'aixeta amb un raig d'aigua. I menys després de veure aquest vídeo de com banyen a un recent nascut. Mireu-lo si no l'heu vist encara. 

http://www.youtube.com/watch?v=e3moUDBFoL4  Amb quina tendresa tracten al nen. Li donen molta importància a aquest moment.

Poc a poc al meu petit príncep li va anar agradant l'aigua i ara gaudeix moltíssim de l'hora del bany! Això sí... deixem un terra ben moll!!! Perquè juguem amb l'aigua, esquitxem, pica de mans i de peus i s'ho passa d'allò més bé! Jo em poso una tovallola a sobre les cames perquè si m'oblido també em quedo xopa! 

Per això és l'aigua no? per xapotejar, esquitxar, fer bomobolles de sabó, veure com floten les coses o s'enfonsen... i sempre l'aviso una mica abans que sortirem perquè no li vingui de cop i es vagi mentalitzant. Tot i que no ho entén gaire ja ho sap perquè li ensenyo la seva tovallola.

L'hora del bany és un moment molt maco i interactuem molt els dos. 
Tot i que a vegades em fa mandra perquè és tard i estic cansada. Però encara que tingui un mal dia, estigui cansada o passi el que passi, no deixo que res ho espatlli. I respecte al terra ja fregarem el terra quan estiguem, és un moment!

He intentat que banyem al nen un dia cada un... però sense gaire èxit... sí que el papa el banya algun dia quan li demano perquè he de preparar el sopar o perquè li tocaria a ell... però quasi bé sempre ho acabo fent jo! Aquesta lluita tampoc està del tot perduda... jeje!

Hem anat dos dies a la piscina climatitzada a fer aquababy. Li encanta a ell i a mi també! Ja us aniré explicant!


3 comentaris:

  1. El meu peque te 8 mesos i des del primer dia que li agrada la banyeraa!!
    Si k es veritat k es molt fred com renten els nens a l'hospital, xro tot i k tampoc em va agradar com u feien el meu petit no ha tingut cap problema amb l'aigua tot i que pensu k tambe es perque el vaig tenir a dins la banyera!! I aixo pensub k si k li va influir que disfruti des del primer moment!! Jo pensu com tu!!el bany es per disfrutar i no hi ha res k despres no es solucioni amb un cop d fregona!!! :)
    El video es impressionant amb lavternura que el banyen!!

    Montse

    ResponElimina
  2. Què bé Montse! Segur k per ell va ser genial tenir-lo a la banyera i segur k influeix! Aviam si amb el segon m'atreveixo ;)

    ResponElimina
  3. El meu petito té 6 mesos, ja en fa un mes i mig que anem a la piscina i s'ho passa genial! A la banyera ens banyem amb ell normalment, quasi sempre el pare i ell, són els homes més feliços del món a aquella hora. Avui m'hi he banyat jo, quines ganes de gresca, els peus i les mans jo paraven quietes, amunt i avall.
    El millor moment del dia<3
    Recomano a tothom l'experiència de portar-los a la piscina de ben petits, és l'únic lloc on es poden moure en llibertat, solen passar de la trona, als braços, dels braços a la cadireta... I allà estan lliures!

    Eli

    ResponElimina

Animeu-vos a dir la vostre!